Результатом роботи передбачається визначення педагогічним колективом основних умов для індивідуального розвитку особистості:
- відповідна фахова підготовка педагогічних працівників (спеціалістів вищої категорії – 7, старших учителів – 3, вчителів І категорії – 7, вчителів ІІ категорії - 2, спеціалістів – 2);
- створення умов для творчості в індивідуальній та колективній діяльності;
- готовність учителя до інноваційної діяльності;
- використання нетрадиційних форм і методів навчання та виховання;
- надання учневі свободи вибору виконання навчальних завдань;
- матеріально – технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
- опрацювання новинок психолого-педагогічної літератури та творчі роботи вчителів з питань впровадження сучасних освітніх методик в навчально-виховний процес.
У школі працює методична рада, яка координує роботу педколективу. На засіданнях методичної ради обговорювали Державний Стандарт початкової та середньої освіти, накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України, інші законодавчі та нормативно – правові акти з питань освіти; приймалися відповідні рішення щодо вдосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження сучасних освітніх методик; значна увага приділялася розвитку творчої особистості учня.
Працюють методичні об’єднання вчителів:
- суспільно-гуманітарного циклу;
- природничо-математичного циклу;
- вчителів початкових класів;
- класних керівників.
В роботі методоб’єднання вчителів природничо-математичного циклу багато уваги приділялося формуванню педагогічної майстерності вчителів: проводилися консультації, аналізувалася методика проведення відкритих уроків. Вчителі працюють над поповненням науково-методичної бази кабінетів, по можливості їх оновлюють. Заслухали та обговорили доповіді: “ Проектна діяльність на уроках географії”, - Железняк Л.І., “Використання інноваційних технологій при викладанні математики”,- Процюк Р.С.
Вчителі методичного об’єднання класних керівників на своїх засіданнях опрацювали “Національну стратегію розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки”, Накази та листи Міністерства освіти і науки України з питань організації виховної роботи в навчальних закладах. Розробили основні напрями виховної роботи. Особлива увага приділялася питанням превентивного виховання; роботі з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах; підготовці підростаючої молоді до дорослого сімейного життя; залученню до навчально-виховного процесу батьківської громадськості.
Проводилися психолого-педагогічні семінари, на яких розглядалися такі питання: “Виховний вплив педагога на гіперактивну дитину”; “Профілактика емоційного виснаження педагогів”; “Підвищення навчальної мотивації шляхом заохочення”; “Методи роботи з агресивними дітьми”.
Вчителі школи задіяні у колективних формах роботи: методичні оперативки, наради, засідання круглого столу, атестація та ін.
На засіданнях розглядалися такі питання: “Нетрадиційні форми організації навчального процесу з хімії” - Савчук О.С. “Формування навчальних та життєвих компетентностей учнів на уроках географії та біології” - Железняк Л.І.
Кожний вчитель має свою проблемну тему та вивчає досвід роботи колег району, впроваджуючи елементи цього досвіду в практику роботи.
Апробація та впровадження інноваційних технологій є вимогою сьогодення. В навчально-виховний процес педагоги впроваджують новітні технології, орієнтовані на особистість учня: проектні, ігрові, інформаційно-комунікаційні. Вчителі школи впроваджують такі педагогічні інновації як:
- метод проектів на уроках трудового навчання (Савчук О.С)
- використання ІКТ в навчально-виховному процесі (Марчук В.С., Процюк М.Д., Процюк Р.С., Железняк Л.І., Венгер М.А.)
Педагоги школи є постійними учасниками районної педагогічної виставки “Освіта Звягельщини”. Цього року Марчук В.С. презентувала свою дидактичну розробку “Музична абетка. Тривалості нот”.
Наша школа входить до Суслівського освітнього округу. Робота в межах округу чітко спланована. Проводяться виїзні засідання вчителів різних циклів. На базі нашої школи проводилися спортивні змагання. Вчителі також виїзжали на засідання до інших шкіл. І етап олімпіад проводився на базі Суслівської, Гульської та нашої шкіл. На базі нашої школи проводилась олімпіада з англійської мови, конкурс знавців української мови ім. Петра Яцика.
Учасниками І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад стали 55 учнів, призових місць – 36. Переможці стали учасниками районних та обласних олімпіад. Загальне місце в районі -1.
Проводяться моніторингові дослідження рівня знань учнів: по класах, по школі, по предметах.
У школі працює творча група вчителів (Савчук О.С.). Проблемна тема “Робота із здібними та обдарованими дітьми”, адже кожна дитина – творча індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Створено банк даних здібних та обдарованих дітей та складено план роботи з ними, випускаються методичні бюлетені. Свої здібності діти розвивають у гуртках: вокальний, танцювальний, прикладного мистецтва, волейбол. Учні нашої школи є постійними учасниками фестивалю “Перлини Звягельщини”, волейбольна команда дівчат – постійні призери районних змагань, цього року - учасники обласних змагань.
Особлива увага приділялася самоосвіті педагогів. У цьому навчальному році курси підвищення кваліфікації при Житомирському ОІППО пройшла вчителька музичного мистецтва Марчук В.С. Атестація здійснювалася згідно з перспективним планом. Вивчався досвід роботи та атестувалися на підтвердження кваліфікаційних категорій: Марчук В.С. (вища), Подоляк О.М. (І категорія).
Впродовж року вчителі відвідували районні семінари та заходи, брали участь у обговореннях нагальних педагогічних проблем. У районній спартакіаді вчителів наш педагогічний колектив посів 1 місце, а також ми є постійними учасниками вчительського фестивалю.
Важлива роль в організації методичної роботи належить шкільному методичному кабінету. В кабінеті зібрані матеріали позакласних заходів, зразки уроків, журнали, газети, папки вчителів з їх досвідом роботи, матеріали для роботи над проблемною темою. Триває поповнення методичного кабінету педагогічною літературою та методичними матеріалами про роботу вчителів школи.
План заходів щодо організації методичної роботи протягом року був виконаний. Та все ж не всі заплановані відкриті уроки були проведені. Не повністю реалізовано план проведення предметних тижнів. Потребує покращення робота над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу. Вчителям необхідно друкуватися у педагогічних та фахових виданнях. На святі Останнього дзвоника були нагороджені учні, які закінчили навчальний рік з високим рівнем знань та призери районних олімпіад грошовими преміями.